aalbers-karel11.jpg

Karel Aalbers

Bedenker en Ontwikkelaar Gelredome. (Sport)marketing. Community vorming.

Categorie
Business & Management, Sport,
Type
Expert & Thought leader, Leidinggevende & Ondernemer,
Inzetbaarheid
Keynote spreker, Debat
Thematiek
Community vorming / community marketing, (Sport)marketing, Leiderschap
Talen
EN NL DE
Afkomstig van
Nederland
Tijdlijn
  • 2009
  • honorary Consul of Kazakhstan for the Netherlands
  • 2008
  • setting up an 240 hectare Sport/Conference/Hotel facility in Granada Spain
  • 2003
  • Marketing for Future Dome proposal, icon World Expo Shanghai 2010
  • 2002
  • Foundation Dome SDC
  • 1996
  • Supervisory director of the First National Soccer League
  • 1989
  • Owner/CEO of AEC Holland Holding BV
  • 1986
  • Development and realisation of Gelredome
  • 1984
  • President of professional soccer team Vitesse

Biografie

De bedenker en ontwikkelaar van Gelredome, het eerste multifunctionele stadion in de wereld.

‘Marketing is luisteren, voelen en ruiken van de wensen in de markt en ….die vertalen' .

Hij was voorheen adviseur van president Jeltsin (Rusland), president Karimov (Uzbekistan), ex-Honorair Consul (Uzbekistan). Karel Aalbers is de bedenker en ontwikkelaar van Gelredome, het eerste multifunctionele stadion in de wereld.

Aalbers heeft met zijn bedrijf opdrachten binnengehaald sport en stadion complexen in Burgas (Turkije), Shanghai (China), Bahrain en voor het college van B&W van Amstelveen, een uniek concept voor een Top Sport Kennis Centrum, in samenwerking met IMG, het grootste sportmarketing bureau ter wereld.

Zijn specialiteit is Community marketing:
"Hoe bouw je een klantenfamilie aan wie op een plezierige en trouwe manier produkten/diensten te leveren zijn. En de echte leider is de stimulator voor zijn medewekers organisatie en zit kort op zijn klanten." zijn uitspraken van Karel Aalbers die hier mede vorm aan geven.

Inzetbaarheid

Keynote spreker
Debat

Spreker

Een aantal titels van Karel Aalbers zijn:

  • Wat doet de crisis met ons voetbal?
  • Voetbal de spiegel van de maatschappij.
  • sociale binding het cement voor de toekomst.

Topics

Community vorming / community marketing
(Sport)marketing
Leiderschap